KIYMALI KARNABAHAR YEMEĞİ NASIL YAPILIR


Merhabalarr;
   
   Belki de çoğu insanın sevmediği bir sebzenin yemeğini yapalım mı bugün?Sevenlerin de daha çok yumurtalı kızartmasını sevdiğine eminim.Bir itirafta bulunayım ,ben de yıllarca böyle kıymalı yemeğini yapmadım.Daha önceleri özellikle yumurtalı ,yağda kızaran halini çok yapardım.Sonra çok yağlı olduğu için ,sonra fırında yapmaya başladım ama o da kızartmanın tadını vermedi.

    Bir gün "karnabahar yapayım ,yenirse yenir "dedim.Ama blogda tarifi olan beşamel soslu kaşarlı fırın karnabahar yaptım.Baktım o sevildi.Bir kaç kez yapıp damak tadını alıştırdıktan sonra .yumuşak bir geçişle ,tencere yemeği yapmaya başladım.

   Bunu özellikle anlattım ki sizin evde de bazı şeyleri yemeyen varsa böyle bir yol izleyebilirsiniz.Çocuklara ve sevmeyenlere zorla dayatmamak gerekir diye düşünüyorum.Bir iki fikir daha vereyim isterseniz;
"Sebzeleri küçük doğrayın.Daha sonra yavaş yavaş normal hale getirebilirsiniz.
"İyi pişsin ki damağa sert gelmesin.
"Çok sulu olmasın.Sebzeler ,tabir-i caizse suyun içinde  yüzmesin.
"Eğer yeniyorsa bol baharatlarla tatlandırın.
"Biliyorsunuz ,çoğu sebze yağı sever.Yağı ve salçası bol kullanın.

   Bunlar benim yıllardır yaptığım sebze sevdirme metodlarım.Sizin de böyle tüyolarınız varsa seve seve dinlerim :)




KIYMALI KARNABAHAR


MALZEMELER
  • 1 orta boy karnabahar
  • 200 gram kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 yemek  kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı salça
  • tuz,karabiber,pulbiber




YAPILIŞI
  • Karnabaharlar saplarından ayrılır.
  • Kaynayan tuzlu suda hafif yumuşayıncaya kadar haşlanır.
  • Süzülüp soğuk suya tutulur.
  • Küp doğranmış soğan,yağda kavrulur.Kıyma ilave edilip hep birlikte kavrulur.
  • Salça eklenip ,salça kokusu çıkıncaya kadar pişirilir.
  • Tuz ,karabiber,pul biber eklenir.
  • Haşlanan karnabaharlar tencereye alınır.
  • Hafif karıştırılır.Üzerini geçecek kadar sıcak su ile yumuşayıncaya kadar pişirilir.
  • KOLAY GELSİN.AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe