MAHLUTA ÇORBASI NASIL YAPILIR

Selamlar dostlar;
  Havalar bu hafta soğuk gidiyor.Aslında bir şikayetim yok.Her zaman mevsimi ,mevsiminde yaşamak güzel...Tabii hava soğuyunca akla hemen sıcacık çorbalar gelir.Benim de çorba yelpazem geniştir.(söylemesi ayıp)Zamanla hepini paylaşacağım İnşaAllah...Ama dün instagram sayesinde tanıdığım ;sevgili Gönüllü mutfak  İsmek yemek kursunda yaptığı bir çorba tarifi verdi.Ben de denemek istedim.Güzel oldu.Çünkü ben kırmızı mercimekli çorbaları çok severim.
   Ben evde devamlı bulundurduğum et suyu ile yaptım.Bayağı  besleyici oldu.Çocuklarınıza rahatlıkla yapıp yedirebilirsiniz.


MAHLUTA ÇORBASI

  • MALZEMELER

  • 3 yemek kaşığı pirinç
  • 3 yemek kaşığı bulgur
  • 1 havuç rendesi
  • 1 soğan
  • 1 orta boy soğan
  • tuz
  • 3 su bardağı et veya tavuk suyu
  • Terbiyesi için
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta sarısI



Üzerine
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 2 yemek kaşığı sıvı yapulbiber,nane
  • 1 yemek kaşığı salça



YAPILIŞI

  • Tencereye yağlar konur.Küp doğranan soğanlar hafif kavrulur.
  • Üzerine rendelenmiş havuç,yıkanmış kırmızı mercimek,bulgur ,pirinç eklenir
  • Tuzu konur.Et suyu ve su konur pişirilir (et suyunda tuz varsa tuzu dikkatli koymakta fayda var )
  • Terbiyesi için :yumurta sarısı,un,yoğurt karıştırılır.İçine  1 kepçe çorbadan konur,ılıştırılır.
  • Çorbaya katılan terbiye ile biraz daha kaynatılır.
  • Hafif blendırdan geçirilir.
  • Servis ederken tereyağda salça kavrulur.Nane ve pul biber eklenir.
  • Nar ekşisi ile sunulur.
  • KOLAY GELSİN.AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.


 

1 yorum:

  1. Corba, hayatin her deminde, demli câyla birlikte kadim ve deminde dostumuz. Rahatsizlik vermeyen, kibir yapmayan ama sicak ve hep onde...

    YanıtlaSil

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe