LİMONLU KURABİYE NASIL YAPILIR



Merhabalarr;

   Biraz ekşi bir kurabiye biraz da anne kurabiyesi tadında kurabiyeleri seviyorsanız,bu kurabiye tam size göre.Bir de ben çocukluğumun  anne kurabiyelerinin tadını bu kurabiyede buldum diyebilirim.Hatta yiyen arkadaşlarım da aynısı söylediler.Bir de  üzerini toz şeker ile bulayınca tam da o lezzet yakaladım.

   Fakat bence ,o eski kurabiyelerin ve pastaların,yemeklerin  tadını bulamayışımızın nedeni,kullandığımızın ürünlerin doğal olmaması diye düşünüyorum.Ne kadar" çocukluğumuzun lezzetlerini yakaladık,işte tam da bu desek "de asla o güzelim tatları bulamıyoruz.En azından ben öyle düşünüyorum...



LİMONLU KURABİYE







MALZEMELER

  • 80 gram oda sıcaklığında tereyağ veya margarin
  • 1 yumurta
  • 1,5 su bardağından biraz fazla  un
  • Yarım su bardağından biraz fazla pudra şekeri
  • 1 limon kabuğu rendesi ve suyu
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • bulamak için toz şeker









YAPILIŞI

  • Tereyağ ,yumurta ve pudra şekeri karıştırma kabında  krema kıvamına gelinceye kadar karıştırılır.
  • Limon kabuğu rendesi ve limon suyu ilave edilir.
  • Elenmiş un kabartma tozu ile ele yapışmayan bir hamur yapılır.
  • Yumurta büyüklüğünde parçalar alınarak tezgahta yuvarlanır.
  • Yanlarına ve üstüne bastırılarak 2 parmak kalınlığında  düzgün bir dikdörtgen yapılır.
  • Bıçakla baklava şeklinde kesilir.
  • Toz şeker bulanarak tepsiye dizilir.
  • 180 derecede ısınmış fırında altı hafif kızarıncaya kadar pişirilir.
  • KOLAY GELSİN.AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.


3 yorum:

  1. Alışılmış tatlı kurabiyelerden farklı. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. üzerine toz şeker ekilmezse nasıl olur acaba bana çok şekerli gelir yoksa ..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık mis gibi olmuş anne kurabiyeleri :)

    YanıtlaSil

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe