GÜL POĞAÇA NASIL YAPILIR

Hayırlı akşamlar sevgili dostlar;
  Evlerde en çok yapılan hamur işi poğaçadır ,herhalde... Çok kısa sürede yapılır, hem de lezzetli olur.Mutlaka mayalı poğaça yaptığımız da oluyor.Fakat zamanımız yoksa hemencecik bu klasik poğaçadan yapıveririz.
   Bu sefer ben bunun şeklini biraz değişik yaptım. Gül şekli verdim.Bakalım beğenecek misiniz? Ben peynir maydanoz koydum. Ama siz farklı malzemeler de koyabilirsiniz.

GÜL POĞAÇA NASIL YAPILIR

MALZEMELER

2 Yumurta (sarısı üzerine) 
1 su bardağı sıvıyağ 
1 su bardağı erimiş tereyağ 
1 su bardağı yoğurt 
1 paket kabartma tozu 
1 kase peynir 
yarım demet maydanoz 
1 çay kaşığı tuz 
Yarım demet dere otu

YAPILIŞI
  • Yumurta beyazı, tereyağ ,sıvıyağ,yoğurt karıştırma kabında karıştırılır.
  • Karışımın içine dere otu doğranır.
  • Un ve kabartma tozu.tuz ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır.
  • Hamur merdane ile 1 mm kalınlığında açılır.Su bardağı ile yuvarlaklar kesilir.
  • Her yuvarlağa görselde olduğu gibi ;4 adet karşılıklı çizik atılır.
  • Ortasına peynir _maydanoz karışımı konur.Karşılıklı parçalar birleştirilir.
  • Diğer karşılıklı uçlarda birleştirilir.Gül şekli verilir.
  • Yumurta sarısına çok az sıvıyağ karıştırılır.Poğaçaların üzerine sürülür.
  • Isıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
  • KOLAY GELSİN.AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.
NOT:Bu ölçü ile çok poğaça çıkıyor.Yarım ölçü ile yapılabilir.









0 yorum:

Yorum Gönder

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe