KURU İNCİRLİ,KURU KAYISILI KAYA KURABİYE NASIL YAPILIR



Merhabalar;

   Bir kurabiye tarifim var,sevgili arkadaşlarım.Adı başka ,tadı başka telden çalıyor.Şimdi diyeceksiniz ki"hep seni mi buluyor bu kurabiyeler,Yoksa sen mi o kurabiyeleri buluyorsun "diye.İnanın ben de bilmiyorum.Bunu neden söyledim,biliyor musunuz?Çünkü kurabiyenin adı KAYA KURABİYE ;)

    Kurabiye ve kaya yan yana. Ne kadar tezat bir durum olduğunu biliyorum.Fakat zannediyorum ki; büyük ihtimalle öyle, şeklinden dolayı bu ismi almış. Ele yapışan bir hamur olduğu için kaşıkla tepsiye diziliyor.Dolayısıyla şekilleri bozuk oluyor.Bu arada ,kaya dediysem merak etmeyin dişlerinizi kırmaz;)Aksine içinde kuru meyvelerin olduğu çok güzel bir kurabiye.Bir de üzerine çikolata erittim.Kaya halinden ,süslü kaya haline geldi :) Benden bu kadar. Deneyin,pişman olmayacaksınız.
   

KAYA KURABİYE




MALZEMELER
  • 250 gram yumuşak tereyağ
  • 3 yumurta
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 5-6 tane  kuru incir 
  • 10 adet kuru kayısı 
  • Yarım su  bardağı kırılmış ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı kadar un
  • üzerine 1 kare bitter çikolata 




YAPILIŞI
  • Yumuşak tereyağ ve şeker çırpılır.
  • Üzerine yumurta kırılır.Sıvı yağ eklenip,hepsi birlikte karıştırılır.
  • Kayısı ve incir çok kuru ise çok az sıcak suda bekletilip,kurulanır,küçük doğranır.
  • İncir,kayısı ve ceviz konur.
  • Önce 2 bardak un ve kabartma tozu konur.
  • Ele yapışan bir hamur olması gerekir.
  • İhtiyaç olursa un dikkatli eklenir.
  • Kaşık yardımı ile tepsiye şekilsiz olarak dizilir.
  • 180 derecede önceden ısınmış fırında beyaz olacak şekilde pişirilir.
  • Kurabiyeler soğuyunca arzuya göre benmari eritilmiş çikolata kurabiyelerin üzerine gezdirilir
  • KOLAY GELSİN.AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.



16 yorum:

  1. Öyle ki bir an resimdekiler - ama tek bir tanesi, çoğu zarar çünkü :)- canlansın istedim. Olmadı :( Hokus pokus da demiştim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy öyle mi?Bu benim açımdan güzel bir durum.Ama sizin için kötü oldu galiba ;)

      Sil
  2. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Hemen not aldım teşekkürler <3

    YanıtlaSil
  4. ay sen bir restoran benzeri bişi açmalısın benceee :)

    YanıtlaSil
  5. baak son yazısımaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım canımm.Vee çok teşekkür ediyorum güzel ve motive edici sözlerin için.Kocaman sevgiler )

      Sil
  6. Efendim ne güzel bir tarif, harika bir blogunuz var :)

    YanıtlaSil
  7. Cok güzel görünüyor. Denemek için sabırsızlanıyorum. Becerebilirim inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki becerirsiniz.Sonucu bekliyorum.Sevgiler :)

      Sil

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe