1 PORTAKAL 1 LİMON İLE NANELİ LİMONATA NASIL YAPILIR



Merhabalarr;

   Evde limonata yapmak çok zor gibi geliyor.Fakat inanın hiç zor değil.Hele ki bu tarifle o kadar pratik ve bereketli ki...1 limon ve 1 portakal ile 3 litre limonata çıkıyor..Konsantre de diyebiliriz.İçeceğiniz kadarını sürahiye alıp üzerine su ekleyebilirsiniz.Ben içine taze nane ekledim.Harika oldu.O da sizin tercihinize kalmış.İsterseniz eklemeyin ama ben limonataya naneyi çok yakıştırıyorum.
   Böylece sezon sonunda,  evde  kalan tek portakalı böyle faydalı bir içecek ile değerlendirmek de iyi bir fikir.
   Bu tarifi deneyin.Ben ,en kısa zamanda gerçek ev usulü limonata tarifini de yazacağım.

 

1 PORTAKAL 1 LİMON İLE NANELİ LİMONATA








MALZEMELER

  • 1 adet limon
  • 1 adet portakal
  • 1,5 tatlı kaşığı limon tuzu
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 litre su
  • 10-15 dal nane







YAPILIŞI
  • 1 Portakal ,1 limon güzelce yıkanır.
  • 2-3 saat buzlukta bekletilir.Daha sonra çıkarılıp,kesilecek kıvama gelince dilimlenip  kabukları ile rondoya konur.
  • Şeker ve nane  ile birlikte iyice çekilir.
  • Üzerine 1,5 litre su ve limon tuzu eklenir.
  • Şeker eriyinceye kadar karıştırılır.
  • Sık gözenekli bir süzgeçten veya ,temiz bir tülbentten geçirilir.
  • Nane yaprakları ile süslenir.
  • Soğuk servis yapılır.
  • NOT:Şeker miktarını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
  • KOLAY GELSİN .AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.


2 yorum:

  1. yaz aylarının vazgeçilmez içeceği bende çok severim.Bende bu tarifi uyguluyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis bu yaz deneyeceğim bunu

    YanıtlaSil

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe