MUZLU KARAMELLİ BOMBA KEK NASIL YAPILIR

Merhabalar;

  Her yeni güne,mutluluk ,huzur ve sağlıklı uyanmanız dileğimle...

  Karamel tarifi verirken ,Sizlere bahsetmiştim;bu karamel ile  kek mi desem,pasta mı desem;gerçekten bilemediğim ,bir lezzet, tarifim olacak diye.Ben MUZLU KARAMELLİ BOMBA KEK dedim.İnternette gördüm. Tarif yoktu.Resimli anlatımına göre ,kendi ölçülerimle,yaptım.Ama harika oldu.Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.Lütfen sonuçları benimle paylaşın olur mu?

  Ben karameli çok seviyorum.Muzla buluşması da güzel oldu.Bu arada tabi ,eğer kararan muzlarınız varsa ,onları da değerlendirmiş oluyorsunuz.


 
MUZLU KARAMELLİ BOMBA KEK





MALZEMELER

KEK
  • 3 Yumurta
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • Karamel sos
  • 3 adet muz
  • 1 su bardağı hindistan cevizi








YAPILIŞI
  • Çırpma kabına yumurtalar kırılır ve 1_2 dakika çırpılır.Üzerine şeker eklenerek krema kıvamı oluncaya kadar ikisi birlikte çırpılır.
  • Süt ve sıvı yağ, konularak karıştırılır.
  • Elenmiş un ve kabartma tozu da eklenerek, kek hazırlanır.
  • 28 cm 'lik kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt serilir.Her tarafı güzelce katı yağla yağlanır.
  • Kalıbın altına muzlar 1cm yuvarlak dilimlenerek sıkıca dizilir.
  • Karamel sosun yarım çay bardağı ayrılır ve geri kalanı muzların üzerine dökülür.
  • Onun üzerine ,hindistan cevizi serpilir.
  • En son kek hamuru yavaşça dökülerek düzeltilir.
  • 170 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
  • Soğuyunca kalıptan çıkarıp ters çevrilir.Kalan karamel sos üzerine gezdirilerek servis edilir.
  • KOLAY GELSİN.AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.
  • KARAMEL SOS tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe