PİRİNÇ UNLU KAKAOLU KEK NASIL YAPILIR



Merhabalarr;

   Kakaolu kek yaptım fakat bu kek de hiç un yok.Hamuruna,sadece pirinç unu konuyor.Misafirim gelecekti fakat evde un yoktu.Benim de çok eski bir tarif defterim var,onu karıştırırken bu tarifi gördüm .Tabii ki hemen denedim.

    Kekin ikinci özelliği de fırından çıkar çıkmaz üzerine soğuk süt dökülmesi.Islak bir dokusu olduğu için kakaolu pasta tadında oluyor.O yüzden ben üzerine hazır kakaolu sos gezdirdim.Çileklerle süsledim.Pasta görünümlü kek oldu.Hem görüntüsü hem lezzeti güzel oldu.

    Yalnız pirinç ununu çok güvendiğiniz bir markadan alın.Taze olması çok önemli.



PİRİNÇ UNLU KAKAOLU KEK














MALZEMELER
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 su bardağından biraz fazla pirinç unu
  • Fırından çıkınca üzerine 1 su bardağı soğuk süt







YAPILIŞI

  • Karıştırma kabında yumurat ve şeker krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
  • 1su bardağı sıvı yağ ve süt eklenir.
  • Pirinç unu,kakao ve kabartma tozu ilave edilerek kek hamuru hazırlanır.
  • 26 cm lik yağlanmış yuvarlak tepsiye dökülür.
  • 180 derece ısınmış fırında pişirilir.
  • Fırından çıkar çıkmaz kekin her tarafı soğuk süt ile ıslatılır.
  • Üzerine hazır kakao sos gezdirilir.
  • Rendelenmiş çikolata ve çilekle süslenir.
  • KOLAY GELSİN.AFİYET OLSUN.BEREKETLİ OLSUN.










2 yorum:

 

İzleyiciler

FACEBOOK SAYFAMIZDAN TAKİP EDİN

Bumerang - Yazarkafe
tarifbul.com

SEÇTİKLERİM

Bumerang - Yazarkafe